Veelgestelde vragen

Verhuizing website

Gaat er tijdens de verhuizing mail verloren?

Nee, er *hoeft* geen mail verloren te gaan. Dit vraagt een aantal aandachtspunten:

  • Vlak voor de verhuizing, moet u zelf bij uw huidige provider ervoor zorgen dat mail-accounts geforward worden naar andere accounts (bijvoorbeeld naar Hotmail of Gmail).
  • Wij hebben van u een lijstje nodig van al uw pop accounts.
  • Deze regelen wij vooraf in op de nieuwe mailserver bij ons.

Hierna wordt de verhuizing in gang gezet. Na een aantal dagen zullen er geen mails meer geforward worden naar de Hotmail of Gmail accounts, maar zullen alle mails binnenkomen op de nieuwe mailserver en is de adreswijziging wereldwijd bekend geworden.

Gaat mijn website op zwart tijdens de verhuizing?

Nee, wij zetten voordat de verhuizing in gang wordt gezet uw nieuwe site klaar op de nieuwe webserver bij ons.

Op het moment dat de adreswijziging plaatsvindt, worden bezoekers automatisch naar uw nieuwe website geleid.

Wel is het zo dat van uw oude website pagina's door Google geïndexeerd kunnen zijn, die niet meer bestaan of naar een andere url wijzen. Wij zorgen ervoor dat de gebruiker in dat geval naar uw nieuwe homepage wordt geleid.

Contentbeheer

Kan ik een deel van de site afschermen?

Ja, dat kan. Anonieme bezoekers van uw site zitten standaard in de groep "Gasten". Door leesrechten te ontnemen van deze groep, zal de bewuste pagina (en evt. dochterpagina's) niet langer zichtbaar zijn voor bezoekers.

Kan ik een pagina tijdelijk of permanent onzichtbaar maken?

Een pagina permanent onzichtbaar maken kan door het veld "einddatum" in de editor in het verleden te plaatsen.

Een pagina "agenderen" kan door de startdatum op een datum in de toekomst te zetten. Bij het verstrijken van die datum, zal de pagina automatisch zichtbaar worden.

Kan ik zelf de opmaak van de site wijzigen?

De mogelijkheid bestaat, maar wij raden dat ten zeerste af. De opmaak kan worden gewijzigd via de applicatiebeheertools. De opmaak bestaat uit templates (xhtml) en stylesheets (css). Om zaken in de opmaak te wijzigen is kennis vereist van (x)html en css.

Wijzigingen kunnen tot de volgende problemen leiden:

  • Uw site ziet er vreemd uit
  • Uw site ziet er (bijvoorbeeld) vreemd uit in Safari op de Mac
  • Uw site doet het helemaal niet meer
  • Uw site wordt minder goed gevonden in Google
  • Etc.

Daarom zijn templatebeheer en stylesheetbeheer in de applicatiebeheertools standaard "dichtgezet" voor contentbeheerders. Op verzoek kunnen wij deze tools openstellen.

Als er problemen ontstaan, die door ons gefixt moeten worden, dan brengen wij daar kosten voor in rekening. Voor ons uurtarief, zie de pagina met onze kosten.

Algemeen

Hoe werkt opzeggen?

Op het moment dat u klant van ons wordt, zit u voor één jaar "aan ons vast". Na het eerste jaar kan er per maand worden opgezegd. De licentiekosten worden dan (voor de maanden dat u geen klant meer van ons bent) gerestitueerd. Dit geldt niet voor de hostingkosten (en domeinhandhaving). Deze kosten kunnen niet worden gerestitueerd.